Közzétételi lista és letölthető dokumentumok

Kréta e-ellenőrző
2018. május 08.

Tájékoztató az e-Kréta ellenőrző használatáról az Izsák Imre Általános Iskolában

 

 

Bevezetés időpontja: 2018. február 1.

 

 

 

 

Tapasztalatok

 

 

 

  • A fenti táblázat szemléletesen ábrázolja, hogy kék és a zöld sávok nagysága elenyésző, intézményünk törekvése és a szülői fogadtatás között nagy összhang tapasztalható.
  • A kiküldött és értékelt kérdőívek alapján elmondható, hogy a szülők örültek az e-ellenőrző lehetőségének, mert: naprakész, gyors, könnyen használható, felhasználóbarát. Számos információt tartalmaz még a papír alapú ellenőrzővel szemben.
  • Hátrányként elsősorban az alsóban fogalmazódott meg, hogy személytelenebb, mint a papír alapú: gondoljunk csak a csillogó szemű, büszke dolgozat tulajdonosokra. Ennek következményeként habár az elektronikus formátumot is használják, de a papír alapút is kérik a szülők.
  • A közeljövőben a következők szerint járunk el a tapasztalatok függvényében:
  • papír alapú ellenőrzőt/tájékoztatót minden tanuló kap a tanév kezdetekor a mulasztások igazolása és a szülői értekezletek, fogadó órák időpontjának közlése céljából.
  • azon tanulók esetében, akik kérik a papír alapú ellenőrző vezetését, ott a szaktanárok és az osztályfőnök is a legnagyobb gondosság mellett, számos ellenőrzéssel kísérve vezetik.
  • ahol nem kéri a szülő a papír alapú vezetést, ott is dokumentálhatunk az ellenőrzőbe/tájékoztatóba - bejegyzés csak pedagógus aláírásával hiteles - de a vezetés pontosságát sem a szaktanárok sem az osztályfőnök nem ellenőrzi.

 

 

 

Gyakran ismételt kérdések

 

 

 

  1. „Internet nélkül használhatatlan”

Mint adathordozó rendszernek elengedhetetlen része az Internet az adattárolás mennyisége miatt, de a felmérés alapján 0,04 % azon szülők száma, akik emiatt nem tudják nyomon követni az e-ellenőrzőt. Természetesen a papír alapú vezetés mindenki rendelkezésére áll, aki kéri.

 

  1. „Orvosi igazolást csak a tájékoztatóba/ellenőrzőbe lehet betenni”

Az intézmény Házirendjében foglaltaknak megfelelően így kell eljárni, ezért kap mindenki papír alapú ellenőrzőt/tájékoztatót a jövőben is.

 

  1. „Nincs visszajelzés a szülő felől a pedagógusok felé, hogy látta-e a szülő az e-ellenőrzőt.”

Ez a funkció valóban nem működik, hiányát továbbítottuk a szoftverfejlesztő felé.

 

  1. „Lassú”

A rendszer gyorsasága, illetve lassúsága nem a szoftver tulajdonsága. Mindig a felhasználó, jelen esetben a szülő, által használt eszköz: számítógép/telefon és Internet előfizetés gyorsaságán múlik.

 

  1. „Nem küld automatikus értesítést az új bejegyzések esetén.”

Jelen pillanatban az E-Kréta Zrt. nem rendelkezik olyan hardver hátérrel, ami elbírná a napi kb. 1,2 millió értesítést (ez a pillanatnyi állapot országos szinten, mely a jövőben ugrásszerűen növekedni fog a kötelező bevezetés folyományaként). A Klebelsberg Központ támogatásával folyik a technikai feltételek javítása, ezért csak időnként láthatók értesítések. A probléma megoldása folyamatban.

 

  1. „A pedagógusoknak lehetőségük van beírni a tananyagot, órai munkát és házi feladatokat – betegség esetén nagyon hasznos lenne, mert nagyon nehéz innen-onnan összeollózni, hogy mit kell pótolni.”
  • a hatályos jogszabályok értelmében az óra anyagához a pedagógusnak a tantárgyi tanmenetében rögzítetteket kell felvinni az óra anyagához, mely nem jelenti tankönyvi feladatok tételes felsorolását.
  • a házi feladat felvitele a szoftver opcionális lehetősége elsősorban azoknál a diák felhasználóknál, ahol a pedagógus a diákjával is kapcsolatban áll. Nem kötelezi törvényi előírás a pedagógust a házi feladat rögzítésére az adminisztráció során.
  • Házirendünk értelmében a házi feladat rögzítése a tanuló feladata és kötelessége. Ebben az alsó tagozat elején még segítjük diákjainkat, majd folyamatos önállóságra szoktatjuk. Betegség esetén a tanító nénik mindig készülnek kiírással, felső tagozatban ebben is előtérbe kerül a tanuló kötelessége.
  • Az e-Kréta napló bevezetésével intézményünk elsődleges fő célja a pedagógusi adminisztrációs munka megkönnyítése és csökkentése volt, hogy a felszabaduló időt visszafordíthassuk tanulóink felé. Ezért nem támasztunk több adminisztrációs elvárást pedagógusaink felé, mint amennyit a törvényi szabályozás megkövetel.

 

  1. „Ha napi szinten nem megyünk a géphez, nem tudunk megfelelően tájékozódni.”

Ezt a célt szolgálja a mobil applikáció.

 

  1. Nem naprakész, késleltetett információ, pl.: hf. hiány

Az e-napló bevezetésekor nem rendelkeztünk a kellő számítógépparkkal, hogy mindig, mindenhol dokumentálni tudjunk. Sok múlott a kollégák kompromisszum készségén még akkor is, ha minden teremben volt eszköz. Jelen pillanatban azonban minden pedagógus rendelkezik saját notebookkal pályázati forrásból. Már csak az ezt kiszolgáló wifi használat kiépítése szükséges (szintén a pályázat része), hogy minden tökéletesen működjön. Így remélhetőleg a fenti probléma is kevesebb számban jelentkezik. De a pedagógus is ember, hibázik, vagy elfelejt, és a tanóra menete is eltérhet a megszokottól, így ennek teljes kiküszöbölése lehetetlen.

 

  1. „ Nem módosítható jelszó.”

A szoftver adminisztrátorának lehetősége van a jelszavak beállításánál figyelembe venni több opciót is, így a megváltoztatás lehetőségét is. Csakhogy a felhasználói nevek és jelszavak kezelése nem a szoftver által, hanem az adminisztrátor kézi vezérlése által működtetett. Így hibás, téves, elgépelt vagy elfelejtett adatok esetén szintén egy valóságos személy munkájára van szükség. 202 tanuló esetében ezért a legegyszerűbb felhasználónév és jelszókezelést kellett beállítani, különös tekintettel a bevezetési időszakra. A gyakorlati tapasztalatok leszűrése után lehetőség van a későbbi változtatásra, de egyelőre a jelenlegi verzió marad érvényben.

 

  1. „Dolgozatnál nem látszik mennyi az osztályátlag.”

Erről a szülő apapír alapú ellenőrzőből sem tudott tájékozódni, legfeljebb a pedagógus vagy a gyermek beszámolója alapján. Erre az opcióra nincs lehetőség, viszont lehet viszonyítani a tanuló eredményét az osztály tantárgyi átlagához, mely sok esetben mérvadóbb.

 

  1. Nem tudom, hány évig nézhető vissza.”

Az aktuális tanév adatai jelennek meg, melyet tanév végén a bizonyítványban rögzítünk. a Következő tanévben ez már nem releváns.

 

  1. „Valamilyen dolgozatnak mi lesz a témája, kérdései?”

Ez a tanuló kötelessége, hogy a pedagógus tájékoztatása alapján felkészüljön dolgozatra.

 

 

 

Köszönünk minden szülői együttműködést!

 

 

 

Fontos időpontok
31
08
Tanévnyitó 2025.
28
08
Tankönyvosztás 2025/26.
30
11
Izsák-Bál 2024.
Eseménynaptár
< 2025. augusztus >
H K SZ CS P SZO V
28293031123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627 28 2930 31
Izsák Imre Himnusz
Új épületszárny építése
Kréta
Kréta