Az elméleti háttér áttekintése után olyan gyakorlatokat végeztünk a gyerekekkel, amelyek
segítik a pozitív életszemlélet kibontakozását, hogy mindig mindenben találjanak valami jót,
hogy „reménykedő realisták”-ká váljanak.
Tevékenységeink:
1. Mondatok befejezése pesszimista és optimista nézőpontból
2. Pesszimista mondatok átfordítása
3. Az Ellis-féle ABC-modell tanulmányozása, alkalmazása
4. A választható feladatok közül az „Optimista gyaloglók” címűt teljesítettük:
A „Világ Gyalogló (HÓ)Napon” a mi boldogságcsoportunk is csatlakozott – a Boldog
Óvodák és Iskolák közösség tagjaként - a Magyar Szabadidősport Szövetség gyaloglást
népszerűsítő programsorozatához.
Egy 8 km-es túrát tettünk a zalaegerszegi Csácsbozsok városrész dimbes-dombos csodaszép
vidékén. Ugyanakkor optimista gyaloglók is voltunk: úgy túráztunk, hogy közben
rácsodálkoztunk a bennünket körülvevő gyönyörű tájra. Lefotóztunk, megjegyeztünk több
olyan dolgot, ami különösen jó érzéssel töltött el minket, amiket biztosan elraktározunk a
nehezebb időkre. Többek között a színes természetet, a ragyogó napfényt, a távoli város
csodás látványát.
5. A Boldogságprogram alkotóitól kaptunk 8 tippet, amelyek segíthetnek az optimista
gondolkodásmód fejlesztésében, ezt kiegészítettük a mi őszi boldogságötleteinkkel.
Ezeket a tanácsokat megörökítettük, kitettük osztálytermünk falára emlékeztetőül, és ajánljuk
mindenkinek.
Járjunk nyitott szemmel, és lássuk meg a szépséget és kedvességet a mindennapokban!
Izsákos 7.a és Mariann néni