Ökoiskola

Ökoiskolai munkaterv értékelése 2023-24.
2024. június 30.

ÖKO munkaterv értékelése

2023-2024. tanév

1. Osztálytermek virágosítása

Célként tűztük ki az osztálytermek virágosítását. A folyosók, osztálytermek dekorálását.

Nagyon szép környezetbe érkezhettek nap mint nap a gyermekek. Mindenhol egységesen

esztétikus környezetet találunk.

2. Szemét őrjárat

A szemét őrjárat sem maradt el a tanév során, az osztályok a számukra kijelölt területeket az

osztályfőnökükkel rendben tartották.

3. Szelektív hulladékgyűjtés

A szelektív hulladékgyűjtés lehetősége megvalósult az iskolánkban. A gyermekek egyre

tudatosabban gyűjtik a szelektív hulladékgyűjtőkbe a szemetet. A használt olaj gyűjtés is

folyamatos volt a tanév során.

4. Sport és-Egészség témahét

Nagymúltú, több napos rendezvénysorozatunk, a Sport és-Egészség témahét szintén

megszervezésre került, most kicsit megújítva. Iskolánkban ismételten egy izgalmas és

inspiráló eseménysorozatnak adtunk otthont, amelynek középpontjában a testmozgás, és az

egészség állt. Az iskolai Sport - és Egészségnapok során diákjaink számára lehetőséget

teremtettünk arra, hogy aktívan részt vegyenek különböző sport- és egészségmegőrző

tevékenységekben.

„Itt van az ősz, itt van újra…” - volt az idei tanév dekorációjának mottója. Az épület bejáratát

és a vele szemben lévő füves területet a páros osztályok gyönyörűen dekorálták.

Az Egészségnapok szerves részét képezték ennek az eseménysorozatnak, és olyan

tevékenységeket kínáltak, amelyek arra ösztönözték a diákokat, hogy gondoskodjanak fizikai

és mentális egészségükről. A páratlan osztályok megvendégelték diáktársaikat, tanáraikat és

az iskola dolgozóit. Mindenféle egészséges finomságok, saláták, szendvicskrémek kerültek az

asztalra.

Az alsós diákok egy filmvetítés keretében ismerhették meg az emberi tápcsatorna működését

a Varázslatos iskolabusz című sorozatból. Ezzel kapcsolatban totó kitöltésére volt lehetősége

a gyermekeknek.

 

A helyes fogmosásról az osztályokba ellátogató doktornő nyújtott felvilágosítást.

A felsős diákoknak szelfi versenyt hirdettünk #egészségnapokizsák címmel.

Felkereshették a Szépségkuckót, ahol kozmetikus és sminkes várta őket. Itt tanácsokkal látták

el őket a helyes arcápolással kapcsolatban.

Egészségnapi projektünkkel is igyekeztünk kapcsolódni az egész évet átható Petőfi 200

programsorozathoz. Egyéni nevezés keretén belül lehetett választani egy Petőfi verset és ezt a

természetben fellelhető magvak, termések, virágok, levelek felhasználásával a lehető

legkreatívabb módon kép formában megjeleníteni. Az elkészített alkotásokat a Gabriel József

Művészeti Műhely Galériájában állítottuk ki.

Tök jó program idén is volt a gyermekeknek. Kreatív kézműves foglalkozásra volt lehetőség

virágkötő vezetésével, melyen őszi textil tök dekorációt is lehetett készíteni.

Pénteken az iskolánk tornacsarnoka olyan helyszínné változott, ahol szinte mindenki kivétel

nélkül sportolt. Sorversenyzés várt a diákokra, akik nagy lelkesedéssel és energiával vetették

bele magukat a különféle feladatokba. Azt is megfigyelhettük, hogy a diákok közötti

csapatszellem és baráti versengés egyaránt erősítette a közösségi szellemet. A testnevelés

munkaközösség szervezésében valósult meg a sportnap.

Az iskolai Sport és Egészségnapok kiváló lehetőséget teremtett arra, hogy a diákok

megtapasztalják a mozgás örömét, és megértsék az egészség megőrzésének fontosságát. Az

események sikeressége az iskolai közösség elkötelezettségének és részvételének köszönhető,

és büszkék vagyunk rá, hogy segíthettünk a diákoknak megalapozni az egészséges

életmódhoz és a sport iránti szeretethez vezető utat. Reméljük, hogy ez a hagyomány még

hosszú ideig folytatódik az iskolánkban, és mindannyian várjuk, hogy ismét együtt

élvezhessük ezeket a különleges napokat a jövőben.

5. Állatok világnapja

2023. október 04.

Az Állatok Világnapja alkalmából iskolánkban egy emlékezetes programot szerveztünk,

melynek keretében a gyerekek egyéni feladatokon keresztül fejezhették ki szeretetüket az

állatok iránt. Az eseményen mindenki számára lehetőség nyílt különleges módon kifejezni ezt

a tiszteletet és kötődést.

 

Ezen a napon a gyerekek állatos ruhákban érkezhettek, ami hatalmas örömöt és nevetést

hozott az iskola mindennapjaiba.

A vicces fotók a házi kedvencekről pedig szó szerint a falakra kerültek, hiszen az iskola

galériájában kiállítottuk ezeket, így mindenki megcsodálhatta a különleges, bolondos házi

kedvenceket.

Az igazi versengés azonban az osztályok között zajlott, amikor kutyatápgyűjtő versenyt

hirdettünk. A gyűjtött kutyatápokat a zalaegerszegi Bogáncs Állatmenhely számára ajánlottuk

fel. Ebben a tanévben hihetetlen, de 1007 kg kutyatápot sikerült összegyűjtenünk, ami több

mint 400 kg-mal felülmúlta a tavalyi eredményt. A verseny kiélezett volt, az első helyezett a

2. osztály lett 145, 5kg-mal, második helyezett a 4. b 145, 2kg-mal. A 7. b osztály is kitett

magáért, és 136 kg kutyatápot gyűjtött, így ők a harmadik helyen végeztek. Az összegyűjtött

mennyiséghez minden osztály hozzájárult.

Az esemény részeként kutyaterápiás foglalkozáson is részt vettek tanulóink, amely során a

kutyák segítségével pozitív élményekkel lettek gazdagabbak. Az állatokkal való találkozás és

együttlét segíti a gyerekeket a stressz leküzdésében és az empatikus készségeik fejlesztésében

is.

Összességében a program sikeresen hozzájárult az állatok iránti szeretet és tisztelet

kifejezéséhez.

6. Madárbarát iskola

A madáretetők az idei évben is kikerültek a fákra, a madarak nagy örömére. Madárbarát

iskola révén, különös figyelmet kapnak tőlünk a madarak a tanév során. Novembertől a

madáretetőket folyamatosan feltöltötték az alsós diákok madáreleséggel, tavasszal pedig a

madárodúkat tettük rendbe, a felsős tanulók segítségével.

7. Víz világnapja

Március 22-én iskolánkban is megemlékeztünk egy számunkra nélkülözhetetlen anyagról, a

vízről. Előzetes feladatként minden osztálynak plakátot kellett készíteni, melyeket

galériánkon kiállítottunk. Csodaszép munkák születtek. A hét folyamán a vízzel kapcsolatos

tudást kiterjesztettük a tantárgyi kapcsolódásokat kihasználva, így több órába is beépültek egy

–egy feladat által. Az első osztályosok egy kedves mesét néztek meg a vízről, majd a tanító

nénikkel beszélgettek, rajzoltak a látottakról. Az alsó tagozatosok a délután folyamán játékos

 

vetélkedőn vehettek részt, ahol változatos feladatokon keresztül mint puzzle, találós kérdések,

anagramma, kvíz, sudoku, szókereső a vízi élővilágról bővíthették ismereteiket, emellett

pedig szaktanári segítséggel vízzel való kísérletet is végeztek a gyerekek, amit nagyon

élveztek. Felső tagozaton előzetes jelentkezés alapján egyéni vagy páros munkában a délelőtt

folyamán QR kódos feladatokat lehetett megoldani telefonon vagy tableten a víz

tulajdonságairól, körforgásáról, fontosságáról.

8. Fenntarthatósági témahét

Az idei évben is számos programmal készültünk tanulóinknak a fenntarthatósági témahéten.

Az egész alsó tagozat részt vett egy izgalmas vetélkedőn, ahol érdekes feladatokon keresztül a

kiemelt témákhoz (levegő és élővilága, hulladék) kerültek közelebb, mélyítették ismereteiket.

A megméretettést puzzle, sudoku, keresztrejtvény, találós kérdés, anagramma, totó,

betűkereső színesítette.

A felsősök sem maradtak feladat nélkül, ők totót tölthettek ki. A kiemelt témák közül a levegő

és élővilágával valamint a hulladék és tudatos fogyasztással kapcsolatban válaszolhattak meg

kérdéseket. A vetélkedőn és totón résztvevő diákok közül a legügyesebbek, legjobban teljesítők

jutalomban részesültek.

Az idei év elmaradhatlan programja továbbra is a táskamentes nap volt, ahol az

újrahasznosítás jegyében le kellett cserélni az iskolatáskát. Színesebbnél színesebb

változatokkal érkeztek a gyerekek, a bőröndtől a szerszámosládán át a kisállathordozón

keresztül mindenféle megoldást láthattunk a kreatív nebulóktól.

Az idei tanévben is csatlakoztunk a TeSzedd mozgalomhoz, ahol osztályonként a kijelölt

területen gyűjtöttük össze a szemetet.

A kertkóstolgató pályázatra az egyik lelkes felsős osztály benevezett, így iskolaudvarunk már

egy ágyással is bővült.

Hirdettünk egy kreatív alkotóversenyt, ahol újrahasznosított anyagokból tárgyakat, szobrokat,

rajzokat lehetett készíteni tavaszi témakörben. 13 csodaszép alkotást kaptunk, melyeket 1

hónapra kiállítottunk iskolánk galériáján. Az alkotások közül néhányat tovább küldtünk a

fenntarthatósági témahét oldalán meghirdetett pályázatokra.

Nagy örömünkre Szakál Jolanda 3. osztályos és Kovács Dávid 7. osztályos tanulóink

országos 3. helyezést értek el az alkotásaikkal.

A tehetséggondozás a fenntarthatósági témahéten hirdetett versenyekre való nevezéssel meg

tudott valósulni.

9. Madarak és fák napja

Intézményünkben immár hagyományként szerveztük meg e tanév végén a Madarak és fák

napja projektnapunkat. Az évfolyamok külön-külön csoportokat alkotva, különböző

állomásokon tevékenykedtek, körforgásos rendszerben. Az állomások érintették többek közt

az év fája, az év madara, az irodalom és a természet témáit, valamint volt kézműves- és

sportfoglalkozás is. Diákjaink az egész délelőttöt kitöltő programon használhatták

érzékszerveiket, kahootozhattak, valamint drámajátékozhattak is. A helyszínek közötti

közlekedést térkép könnyítette meg, az állomásokon önkéntes nyolcadikos diákok segítették

az állomások vezetőinek munkáját. Rendezvényünk célja többek között az volt, hogy

tanulóinkban erősítsük a természet szeretetének és védelmének fontosságát – s e célt

reményeink szerint el is értük.

10. Erdei iskola

Iskolán pedagógiai programjában szerepel az erdei iskola a 7. évfolyamon. A két 7. osztály a

csömödéri erdei iskolába eljutott. Élményekkel gazdagon tértek haza a gyermekek a három

napos programsorozatról.

11. Versenyek

Kémiaverseny I. félév: 10. helyezés (az induló 128 csapatból)

Szántay Csaba kémiaverseny II. félév: Eredményesen szerepeltünk, de helyezést nem

értünk el.

12. Pályázat

Az idei tanévben is pályáztunk a Zalaegerszeg Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala

Műszaki osztályának Városüzemeltetési Csoportja által kiírt pályázatra. Ez a

környezetvédelmi Jeles Napokhoz kapcsolódik, melyben a városban működő iskolák anyagi

támogatásban részesülhetnek. Iskolánk 150000 ft támogatást kapott az idei tanévben is. Ezt az

összeget még nem használtuk fel, a jövő tanév decemberéig kell felhasználni.

 

13. Ruhagyűjtési akció

2024. április 09- én ruhagyűjtési akciót szerveztünk iskolánkban (papírgyűjtés helyett). 1589

kg ruhát hoztak a gyermekek, szülők. Munkaközösségünk ezzel 79450 forintot tudott

gyűjteni, melynek egy részét a Víz világnapjára hirdetett versenyek jutalmazására

fordítottunk.

Fontos időpontok
31
08
Tanévnyitó 2025.
28
08
Tankönyvosztás 2025/26.
30
11
Izsák-Bál 2024.
Eseménynaptár
< 2025. szeptember >
H K SZ CS P SZO V
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293012345
Izsák Imre Himnusz
Új épületszárny építése
Kréta
Kréta